Lilypie First Birthday tickers

torsdag 15. juli 2010

2 dager

Dårlig til å oppdatere, vet det godt..Men de siste dagene har vært VONDE.

Det begynnte med litt vondt i magen og korsryggen mandag kveld, etter at jeg hadde oppdaget tegnblødning mandag morgen. Tirsdag morgen våknet jeg opp til sterkere smerter, lå på sofaen hele dagen og var utrolig slapp. Onsdag morgen står jeg opp helt smertefri, typisk at det har gått over, tenker jeg bare. Men den gang ei, rundt 13.00 tiden får jeg intense magesmerter som brer seg til korsryggen, nok engang er jeg helt slått ut og ligger bare på sofaen. Holder nesten på å avbestille timen jeg hadde hos jordmor 16.40, men kommer meg allikevel avgårde støttet av Joshua.

Når jeg forteller jordmoren hvordan smertene er, mener hun at jeg kanskje er på et tidlig stadie i fødselen, men vil ikke helt love meg noe. Hun måler blodtrykk, hører etter hjertelyd og kjenner på magen. Alt er fint som vanlig og hun regner med prinsessa ikke vil bli fullt så stor, som de har trodd før, omkring 3700-3800 gram. Etter timen er ferdig, stikker vi innom butikken for å kjøpe noe enkelt til middag, da jeg ikke orker stå på kjøkkenet og lage noe. Når vi endelig kommer hjem, har smertene avtatt ganske kraftig. Vi spiser middag og ser litt på tv, plutselig kommer smertene igjen og denne gangen slår de meg helt ut, fuuck så vondt! Nå er det skikkelig ille, ligger bare i senga og håper neeesten at det skal stoppe! Nå begynner smertene og komme i tak, sånn som rier skal gjøre, men tror ikke helt på det er rier i og med at mellom takene har jeg stadigvekk litt vondt i magen og ryggen. Det skal man vel ikke ha? Joshua spør om vi ikke skal ringe fødegangen bare for og høre hva som skjer, men jeg nekter. Gidder ikke bli skuffet, for hvis ikke dette er close på hvordan rier kjennes, så dør jeg!
Tilslutt sovner jeg.

Idag har jeg hatt mye av de samme smertene, bare ikke så ille. Håper hun er på vei ut snart, orker ikke gå med sånne smerter i opptil 2 uker mer!

Ingen kommentarer: